Dlaczego warto skorzystać z usług agencji SEO?
Spis treści
Wielu przedsiębiorców posiadających serwisy internetowe lub prowadzących swoją działalność w przestrzeni online, decyduje się na skorzystanie z usług agencji SEO. Warto zastanowić się nad tym, czym zajmuje się taka agencja oraz w jakim zakresie może wesprzeć naszą działalność biznesową. Czy outsourcing usług związanych z SEO się opłaca?
Na czym polega SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych pod SEO to jedna z głównych strategii marketingu internetowego, którą może wdrożyć każdy. Docelowo polega to na stworzeniu odpowiedniej struktury witryny internetowej, jej układu oraz uzupełnienie jej starannie dopasowanymi treściami. W trakcie tych działań brane są pod uwagę przede wszystkim algorytmy Google, które następnie weryfikowane są przez Googleboty. Jeżeli strona jest z nimi zgodna i jednocześnie stworzona z należytą starannością, zawiera wysokiej jakości treści zgodne z oczekiwaniami klientów i jest prosta w obsłudze, to łatwiej będzie o uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach organicznego wyszukiwania. To sposób na pozyskiwanie klientów z bezpłatnego ruchu, na który mogą liczyć przede wszystkim znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania marki.
O czym należy pamiętać?
Warto pamiętać o tym, że SEO to nie tylko jakościowy content marketing (np. blog SEO), ale również techniczne prace optymalizacyjne dotyczące kodu i struktury strony. Dobre pozycjonowanie sklepów internetowych i witryn to połączenie wielu aspektów i wiedzy z różnych obszarów. W tym celu niezbędne jest posiadanie informacji z zakresu marketingu, copywritingu oraz programowania. Większość przedsiębiorców nie posiada tej wiedzy na wysokim poziomie lub brakuje im czasu, by ją zdobyć, a następnie systematycznie aktualizować. Marketing jest zmienny i coś, co sprawdzało się jakiś czas temu, nie musi przynosić satysfakcjonujących efektów obecnie. W związku z tym wygodniejszą i oszczędną w czasie opcją jest skorzystanie z usług zewnętrznej agencji SEO.
Czym zajmują się agencje SEO?
W dużym skrócie agencja SEO zajmuje się przeprowadzaniem audytów stron internetowych, przygotowywaniem strategii działań związanych z ich optymalizacją i pozycjonowaniem, a także wdrażaniem strategii w życie. Końcowym efektem współpracy z agencją powinna być poprawa widoczności strony w sieci, zyskanie satysfakcjonującej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania oraz wsparcie realizacji założonego celu biznesowego. Kampanie SEO mogą dotyczyć: wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, wzrostu świadomości o istnieniu marki w gronie klientów, pozyskania większej liczby odbiorców treści, czy też zwiększenia liczby zapytań ws. naszych usług. To wszystko w ramach bezpłatnego ruchu bez wsparcia płatną kampanią marketingową.
Czym charakteryzują się specjaliści od SEO?
W szeregach agencji znajdują się specjaliści o szerokim spektrum umiejętności i zainteresowań. Z jednej strony muszą to być programiści, którzy doskonale odnajdują się w kodzie i są w stanie wyłapać ewentualne błędy wpływające negatywnie na ranking witryny. Z drugiej strony w agencji pracują również specjaliści w zakresie UX design, którzy są w stanie przygotować przyjazną dla odbiorców stronę. Oczywiście agencja dba także o content marketing, w czym pomocne będą umiejętności copywriterskie lub współpraca z jakościowymi freelancerami. Nie obędzie się również bez zmysłu analitycznego i aktualnej wiedzy w zakresie trendów marketingowych. Bardzo trudno pogodzić te wszystkie kompetencje u jednej osoby lub też zbudować kompleksowy zespół wewnątrz jednej organizacji niezajmującej się na co dzień marketingiem. Może to być bardzo kosztowne, dlatego optymalnym wyborem wydaje się być skorzystanie z usług agencji SEO.
Dlaczego warto postawić na współpracę z agencją SEO?
Nawiązanie współpracy z agencją SEO to przede wszystkim okazja do znacznych oszczędności po stronie przedsiębiorcy. W przypadku mniejszych firm to właściciel często odpowiada za marketing. Wówczas ma on zdecydowanie zbyt mało czasu, aby pokryć wszystkie potrzeby SEO oraz wdrożyć odpowiednią strategię. Pozycjonowanie to proces ciągły, a pozycja nie jest zdobywana raz na zawsze, dlatego lepiej postawić na wsparcie agencji i zaoszczędzić cenny czas, nerwy i pieniądze.
Nawet w przypadku większych organizacji trudno o skomponowanie kompleksowego zespołu od SEO, co wiąże się z dużymi kosztami i odpowiedzialnością. Korzystanie z usług zewnętrznej agencji daje gwarancję współpracy z prawdziwymi specjalistami oraz przyspieszenia efektów kampanii. W tym celu rekomenduje się wybór renomowanej i uznanej na rynku agencji SEO.