27 lipca 2023

Dobre miejsca pod link building – jak je wybierać?

Spis treści

Spis treści

Dobór odpowiednich miejsc publikacji pod link building jest jednym z etapów tworzenia efektywnej strategii linkowania, o czym pisaliśmy w tym artykule. Może wydawać się żmudny, jedna wysiłek włożony w research na dłuższą metę znacząco się opłaci.

Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie umieszczać linki prowadzące do naszej strony, a następnie, jak wybrać dobre miejsca pod link building?

Po pierwsze: dywersyfikacja

Najważniejszym zagadnieniem jest dywersyfikacja, czyli wybór kilku różnych miejsc do linkowania. Oczywiście nie można zapominać, że i te trzeba dobierać z uwzględnieniem specyfiki konkretnej strony internetowej.

Do wyboru mamy wiele różnych miejsc linkowania. Należą do nich m.in.:

  • własny blog – to najlepsze miejsce do zamieszczania ciekawych i wartościowych artykułów powiązanych z oferowanymi przez nas usługami bądź produktami. Artykuły blogowe umożliwiają również swobodne linkowanie wewnętrzne.

Pamiętaj!

Tworzenie wartościowego contentu niezwykle się opłaca i przynosi pozytywne efekty. Publikacje blogowe mogą bowiem zostać uznane za przydatne również przez inne serwisy bądź twórców w sieci, co często skutkuje umieszczeniem linka do naszej strony na innym, powiązanym tematycznie portalu.

  • blogi i artykuły gościnne – ciekawym rozwiązaniem jest napisanie artykułu gościnnego dla innych blogów lub stron związanych z Twoją branżą – w takich również możesz naturalnie umieścić link prowadzący do swojej strony.
  • tematyczne portale – na takich portalach możemy zamieszczać artykuły sponsorowane zawierające odpowiednie linki. To efektywna forma promocji, która pozwala dotrzeć z naszą ofertą do grona osób potencjalnie nią zainteresowanych.
  • katalogi stron – mimo że niektóre uznawane są za spamerskie, nadal można znaleźć takie, które mogą być użyteczne. Przed skorzystaniem z nich warto się upewnić, że mają dobrą reputację.
  • social media – media społecznościowe to świetne miejsce do tworzenia wartościowych treści zawierających linki do Twojej strony. A jeśli taki wpis zostanie udostępniony przez innych użytkowników, pozytywnie wpłynie na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie.

Ponadto warto się zainteresować również:

  • współpracą z mediami – interesujące wiadomości zostaną chętnie podane przez media, które mogą zechcieć je udostępnić u siebie i umieścić przy tym link do Twojej strony.
  • linkami od kontrahentów, partnerów biznesowych – utrzymuj dobre relacje z partnerami biznesowymi. Mogą one skutkować wzajemnym polecaniem się i umieszczaniem linków na witrynach chętnie odwiedzanych przez użytkowników i mających dobrą reputację.

Po drugie: ocena autorytetu domeny

W ocenie autorytetu domeny – miejsca, na którym chcesz umieścić link do swojej strony – pomoże Ci parametr DA, czyli Domain Authority. Jego skala od 1 do 100 określa siłę profilu linkowego, czyli linków zwrotnych danej domeny w porównaniu z innymi. Im wyższa wartość, tym profil linkowy domeny jest lepszy.

Ważne!

Wybieraj strony z wyższym DA, ponieważ linki na nich umieszczone mają większą wartość dla robotów wyszukiwarki.

Ten parametr obliczany jest na podstawie wielu różnych czynników, m.in. jakości i liczby linków (backlinks), treści na stronie i ich jakości, wieku domeny i wielu innych, istotnych czynników technicznych oraz SEO.

Warto wiedzieć, że parametr DA nie jest wykorzystywany bezpośrednio przez Google do określenia rankingu wyszukiwania, natomiast stanowi dobre przybliżenie tego, jak algorytm Google ocenia dane strony.

Po trzecie: tematyka

Miejsca w sieci, na których chcesz umieścić swoje linki, powinny być powiązane lub zbliżone tematycznie do Twojej strony internetowej. Nie chcesz przecież, żeby przekaz był nieskuteczny, a treści, na przykład płatne artykuły sponsorowane, trafiały do grupy odbiorców, którzy nie będą zainteresowani Twoją ofertą. Takie sytuacje to jedynie strata Twojego czasu i pieniędzy, dlatego wszelkie płatne treści bądź linki, jakie umieszczasz, powinny znajdować się wyłącznie w miejscach tematycznie powiązanych.

Pamiętaj!

Wykonaj research i przygotuj listę miejsc w sieci, które będą dla Ciebie najbardziej odpowiednie pod kątem linkowania zewnętrznego. Staraj się ją co jakiś czas aktualizować.

Po czwarte: ruch na stronie

Umieszczone wysoko w rankingu strony przyciągają więcej ruchu, ponieważ większość użytkowników kliknie jeden z pierwszych wyników wyszukiwania.

Stąd też linki zewnętrzne umieszczone na dobrych portalach w Internecie mogą generować jeszcze większy ruch na Twojej stronie. Warto więc budować linki na stronach o wysokim ruchu.

Ważne!

Ruch na wybranej stronie internetowej możesz sprawdzić za pomocą różnego rodzaju narzędzi.

Po piąte: docelowa lokalizacja linku

Docelowa lokalizacja linku w link building odnosi się do strony internetowej lub konkretnej strony docelowej, do której prowadzi dany link. Jest to miejsce, do którego użytkownik jest kierowany po kliknięciu.

Wybór odpowiedniej docelowej lokalizacji linku jest kluczowy dla skutecznej strategii SEO. Linki mogą prowadzić do różnych części strony, takich jak:

  • strona główna,
  • strony produktów,
  • strony kategorii produktów,
  • posty na blogu.

Istotne jest również, w jakim miejscu na wybranej stronie umieścimy link do naszej domeny – czy będzie to strona główna, blog, czy też podstrona produktowa.

Po szóste: naturalność profilu linkowego

Naturalność profilu linkowego odnosi się do zdolności profilu linków (tj. zestawu wszystkich linków wskazujących na konkretną stronę) do wyglądania jakby powstał w naturalny sposób.

Naturalny profil linków łączy się z różnorodnością typów linków z różnych źródeł, takich jak strony o różnej wartości DA, różne lokalizacje geograficzne, typy stron (blogi, fora, strony informacyjne), a także teksty anchor.

Zwróć więc uwagę, czy na danym portalu będzie możliwe naturalne umieszczenie wybranego linku.