7 czerwca 2021

Co zawrzeć w CV, aplikując na stanowisko copywritera?

Spis treści

Spis treści

W procesie rekrutacji na stanowisko copywritera niezbędne jest skrojone na miarę oczekiwań przyszłego pracodawcy CV, a także odpowiednio zaprezentowane portfolio. Jak je przygotować, aby zrobiły jak najlepsze wrażenie?

Co powinno znaleźć się w CV copywritera?

Mówiąc najprościej: wszystko, co jest interesujące z punktu widzenia rekrutera, czyli przede wszystkim doświadczenie zawodowe związane z copywritingiem. Mogą to być praktyki, zatrudnienie na cały etat, ale też wzmianka o prowadzeniu własnej działalności związanej z tworzeniem treści.  

Bardzo ważne jest, by kandydat określił, jaki rodzaj tekstów tworzył dotychczas – czy były to np. opisy produktów, czy artykuły sponsorowane. Rekrutera na pewno zainteresują dodatkowe umiejętności takie jak redakcja i korekta treści oraz dobór odpowiednich słów kluczowych Warto wymienić narzędzia przydatne w pracy copywritera, z których korzystało się na poprzednich stanowiskach, kursy pisania czy korekty. Koniecznie trzeba też wspomnieć o swoich mocnych stronach – można je umieścić pod wykształceniem i doświadczeniem zawodowym.

Przed wysłaniem CV radzimy dokładnie sprawdzić jego poprawność ortograficzną i językową. Jeśli chodzę o stronę wizualną – sugerujemy, by postawić na prostotę i przejrzystość. 


Portfolio copywritera – jak je zaprezentować i czym się pochwalić?

Dla aplikujących na stanowisko copywritera portfolio jest absolutną koniecznością. Dobrze skonstruowane powinno być potwierdzeniem umiejętności oraz kompetencji.

Copywriter może mieć różne doświadczenia – np. w tworzeniu haseł reklamowych, tekstów SEO, opisów produktów, artykułów sponsorowanych i blogowych czy też tekstów ofertowych. Wymagania przyszłego pracodawcy związane z dziedziną, w jakiej specjalizuje się kandydat, także mogą być bardzo różne. 

Załóżmy, że agencja poszukuje copywriterów mających doświadczenie w przygotowywaniu opisów produktów zgodnych z wytycznymi SEO. Co powinno znaleźć się w portfolio w przypadku aplikowania na takie stanowisko? Najlepiej przykłady zredagowanych treści podobnego typu. Co ważne, nie trzeba prezentować wszystkich stworzonych dotychczas tekstów. Warto wybrać te, które będą najbardziej wartościowe podczas rekrutacji – np. nawiązujące tematycznie do tematów zleceń realizowanych przez firmę wystawiającą ofertę pracy.

Jak zaprezentować teksty swojego autorstwa? Istnieje na to kilka sposobów:

  • przekazać linki do treści opublikowanych na wybranych portalach;
  • w CV lub wiadomości przesłanej do rekrutera dołączyć link do dysku zewnętrznego, gdzie zamieszczone będą napisane teksty w formie dokumentu, PDF czy też zrzutu ekranu (w przypadku udostępniania plików jako PDF albo w formie screenów należy zadbać o ich atrakcyjną prezentację graficzną);
  • udostępnić treści na swoim blogu lub na jednym z portali przeznaczonych do publikacji portfolio copywritera;
  • przekazać rekruterom link do landing page z przedstawieniem swojej sylwetki, doświadczenia, portfolio, a także pozyskanymi referencjami.

Warto też zamieścić dodatkowe informacje o opublikowanym tekście, jeśli pomogą one w zrozumieniu charakteru wykonanego zlecenia. Nie należy natomiast wysyłać poszczególnych artykułów w osobnych plikach .doc, a także linków do stron, które nie są już aktywne. Przed zaprezentowaniem danej treści wskazane jest upewnienie się, że tekst napisany dla innego klienta może zostać przedstawiony potencjalnym nowym pracodawcom.

Doświadczenie to nie wszystko

Rekruterzy w pierwszej kolejności zwrócą uwagę na doświadczenie, jednak nie zawsze to ono decyduje o zatrudnieniu kandydata. Równie ważne bywają kompetencje miękkie i to, czy zdaniem rekrutera kandydat będzie potrafił odnaleźć się w danym zespole.

Dobry copywriter powinien być zaangażowany, terminowy i skrupulatny. Nie może być mu obca słowność, kreatywność, umiejętność logicznego myślenia, a także wyszukiwania informacji. O tych kompetencjach warto wspomnieć, odpowiadając na ogłoszenia z ofertami pracy.

Mamy nadzieję, że wzięcie pod uwagę powyższych wskazówek i stworzenie idealnie dopasowanych do wymagań danej oferty CV oraz portfolio zwiększą szansę na zdobycie etatu lub zlecenia w wybranej firmie!

Tagi: