Jak pozycjonować sklep internetowy na SkyShop?
Spis treści
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, prawdopodobnie wiesz, jak ważne jest przyciąganie do niego jakościowego ruchu. Samo otwarcie witryny, nawet z bardzo bogatym asortymentem, niestety nie wystarczy, by wygenerować zyski na zadowalającym poziomie i zdobyć zaufanie klientów.
Niebagatelne znaczenie ma prawidłowe pozycjonowanie sklepów. SkyShop to jedna z najlepszych platform do prowadzenia sprzedaży online, która dzięki rozbudowanej funkcjonalności ułatwia wiele procesów, w tym również optymalizację SEO. Dzięki temu zarządzanie sklepem jest nie tylko łatwe, ale też przyjemne.
SkyShop – co to jest i jakie daje możliwości?
SkyShop to popularna platforma e-commerce, która pozwala na prowadzenie sklepu internetowego. Działa w systemie SaaS (z ang. Software as a Service), co oznacza, że użytkownik, korzystający z oprogramowania w ramach określonego abonamentu otrzymuje pełne wsparcie usługodawcy, który odpowiedzialny jest za wszelkie aktualizacje, naprawy, kwestie bezpieczeństwa i hostingu.
Platforma SkyShop oferuje najlepsze możliwości i funkcjonalność. Przede wszystkim pozwala na łatwe zintegrowanie sklepu z hurtowniami oraz najpopularniejszymi kanałami sprzedażowymi, np. Allegro, Facebookiem czy eBay’em. W usłudze dostępnych jest wiele gotowych, bezpłatnych szablonów na bazie, których możesz zbudować swój sklep.
Inną kwestią, którą oprogramowanie znacząco ułatwia, są działania z zakresu SEO. Pozycjonowanie SkyShop oferuje wiele funkcji stworzonych właśnie po to, by ułatwiać użytkownikom zadania optymalizacyjne i pozycjonerskie, np. moduł bloga, automatyczne przekierowanie 301 czy łatwe uzupełnianie atrybutu ALT.
Pozycjonowanie w SkyShop
Meta tagi
SkyShop pozwala na łatwą i pełną edycję wszystkich najważniejszych meta tagów. Możesz więc zgodnie ze swoimi potrzebami zmieniać Title, Description, Keywords, a także Meta Robots dla każdej strony, także tych z opisami kategorii i produktów.
Przekierowania 301
W przypadku witryn tak rozbudowanych, jak sklepy internetowe łatwo przeoczyć niedziałające podstrony, które również mają wpływ na pozycjonowanie. SkyShop wyposażony jest w automatyczne przekierowania 301, dzięki którym klient trafia na stronę z najbardziej zbliżonym tytułem.
Blog tematyczny
SkyShop zapewnia dostęp do modułu bloga, który możesz podpiąć do swojego sklepu. Publikowane na nim treści pomogą Ci w pozycjonowaniu witryny na wybrane słowa kluczowe, zwiększeniu wiarygodności, budowaniu wizerunku specjalisty, a także w prawidłowym linkowaniu wewnętrznym.
Szybkość ładowania strony
Jeśli Twój sklep ładuje się zbyt długo, użytkownik może się zniechęcić i zrezygnować z zakupów. Na szczęście w przypadku SkyShop optymalizacja szybkości ładowania strony to jeden z tych aspektów, nad którym nieustannie czuwa usługodawca, więc Ty nie musisz się o to martwić.
Content graficzny
Zdjęcia i filmy w Twoim sklepie powinny być unikalne i dobrej jakości. Ważna jest także ich kompresja, dzięki której strona nie będzie ładowała się wolno. W przypadku contentu graficznego musisz pamiętać też o uzupełnieniu alternatywnego opisu obrazka, czyli tzw. atrybutu ALT. Dzięki temu zdjęcie stanie się widoczne dla algorytmów wyszukiwarki.
Przyjazne adresy URL i mapa witryny
Przyjazny adres strony jest czytelny i zrozumiały nie tylko dla botów wyszukiwarek, ale też dla użytkowników, którym ułatwia nawigację w Twoim sklepie. W SkyShop przyjazne adresy tworzone są automatycznie. Co więcej, możesz też wygenerować z nich mapę strony, która ułatwia botom poruszanie się po Twoim sklepie.
Słowa kluczowe
Powinieneś dobrać je na podstawie analizy swojej branży, grupy docelowej, a także konkurencji. Frazy powinny znaleźć się w treściach na wszystkich podstronach, nagłówkach i tytułach, a także w meta tagach, adresach URL i atrybutach ALT.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom SkyShop wieloma aspektami technicznymi SEO nie musisz w ogóle się przejmować. Przyjazny interfejs i łatwy dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiają prace optymalizacyjne i oszczędzają sporo czasu. Pozostaje pytanie, ile kosztuje SkyShop? Możesz wybrać jeden z czterech pakietów, różniących się zakresem funkcjonalności i oczywiście ceną. Najtańszy wariant StartUp kosztuje 49 zł netto miesięcznie, a najdroższy Advanced – 299. Jest to inwestycja, która z pewnością się zwróci. Jeśli jednak nadal się wahasz, skorzystaj z oprogramowania za darmo w ramach 14-dniowego okresu próbnego.