Jak szukać tematów na teksty na portale internetowe?
Spis treści
Wysokiej jakości treści odpowiadają za sukces i popularność stron internetowych. Jednym poszukiwanie tematów i pisanie przychodzi z łatwością, dla innych stanowi wyzwanie, ale to właśnie dostarczenie interesującego contentu i rzetelność budują relacje z Czytelnikami. Zwiększają też szanse na ich powrót na portal w przyszłości. Jak zatem pisać, aby zrobić dobre wrażenie i utrzymać wysoką jakość publikowanych tekstów? W jaki sposób szukać tematów?
Tworzenie tematów do artykułów na portale powinno być poprzedzone zgromadzeniem odpowiednich słów kluczowych. Z pomocą przychodzą narzędzia, bez których trudno sobie obecnie wyobrazić pracę profesjonalnego copywritera tworzącego wartościowe treści.
Keyword Tool
To proste i bardzo intuicyjne narzędzie do znajdowania słów kluczowych. Bazuje na zapytaniach wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Podczas wprowadzania zapytania Google automatycznie sugeruje słowa, będące jego kolejnymi składnikami. Keyword Tool pobiera sugestie fraz z wyszukiwarki Google i gromadzi w jednym miejscu. Korzystanie z narzędzia umożliwia efektywne organizowanie słów kluczowych, dostarczając szczegółowych informacji na temat każdej frazy. Występuje w wersji płatnej oraz darmowej.
Answer The Public
Jest to dostępne online darmowe narzędzie SEO z ogromnym potencjałem. Podobnie jak w przypadku Keyword Tool, generując sugestie fraz kluczowych i zapytań wpisywanych przez użytkownika, aplikacja bazuje na zgromadzonych automatycznych podpowiedziach wyszukiwarki Google. Korzystanie z Answer The Public jest także bardzo proste. Aby uzyskać dostęp do słów kluczowych użytecznych dla stworzenia rzetelnego tematu, wystarczy wpisać w pole wyszukiwania programu słowo kluczowe, wybrać język i voilà! Aplikacja odpowie setką pomocnych fraz. Ponadto narzędzie dynamicznie generuje wizualizacje i tabele, które pokazują sposób, w jaki użytkownicy Google kierują zapytania podczas poszukiwania informacji.
Google Search Console
Jest to narzędzie pozwalające na monitorowanie witryny w wynikach wyszukiwania Google. Bardzo pomocne w dbaniu o jej właściwą widoczność i eliminowaniu technicznych problemów. Korzystając z możliwości, jakie daje GSC, copywriter może przygotować atrakcyjny content z użytecznymi frazami. Jedną z istotniejszych informacji, jaką można uzyskać z raportów otrzymanych z Google Search Console, chcąc sprawdzić atrakcyjność dobranych tematów, jest wyświetlanie danych o ruchu w wyszukiwarce Google związanych z analizowaną witryną. Stąd dowiadujemy się, jak często i w odpowiedzi na jakie zapytania witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania. Możemy także zweryfikować częstotliwość kliknięć w link prowadzący na nią z Google.
Google Trends
Po raz kolejny Google oferuje narzędzie, które dostarcza kluczowych informacji na temat liczby, zależności od czasu i głównych regionów pochodzenia zapytań kierowanych przez użytkowników do wyszukiwarki Google. Mówiąc najprościej, narzędzie to umożliwia monitoring trendów wyszukiwań wśród użytkowników. Google pokazuje nam trend, a nie sztywne dane. Korzystanie z Google Trends jest bardzo proste: wystarczy wpisać interesującą nas frazę i otrzymujemy możliwość porównania popularności poszczególnych słów. Możemy dowolnie zawężać dane do kraju, regionu, miejsca wyszukiwania czy też kategorii.