21 lutego 2022

Pozycjonowanie sklepu internetowego na WordPress – czy warto?

Spis treści

Spis treści

WordPress to jedno z najpopularniejszych narzędzi, na których stawia się sklepy internetowe. W tym celu wykorzystuje się bezpłatną wtyczkę WooCommerce, która umożliwia postawienie sklepu, zarządzanie nim, a także realizację zamówień i prowadzenie analityki. 

Czym jest sklep internetowy oparty na WordPressie?

Atutem tego rozwiązania jest prostota i intuicyjna obsługa, dzięki czemu bez trudu ze sklepem poradzą sobie nawet początkujący użytkownicy oraz osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z rynkiem e-commerce. Oczywiście nie bez znaczenia jest również bezpłatny dostęp do podstawowych funkcjonalności narzędzia, co pozwala na ograniczenie kosztów początkowych. Efekty sprzedażowe może zwiększyć dobre pozycjonowanie sklepu na WordPress. 

Jak wypozycjonować stronę WordPress?

Na samym początku warto zastanowić się nad tym, jak pozycjonować stronę WordPress? W tym celu wykorzystuje się m.in. wtyczki SEO. Dobrym wyborem może okazać się SEO Yoast, która dostosowana jest do sklepów postawionych na WooCommerce i umożliwia bardzo skuteczne działania z zakresu pozycjonowania i SEO. Użytkownicy mogą z powodzeniem skorzystać z bezpłatnej wtyczki SEO Yoast, jednak rekomenduje się postawienie na opcję premium. Alternatywą do tej wtyczki może być m.in. SEO Pack. Oczywiście zakres wszystkich działań związanych z poprawą widoczności sklepu online w sieci powinien wykraczać poza podstawowe funkcjonalności oferowane przez popularne wtyczki, które są tylko ułatwieniem. 

Sklep na platformie WordPress – pozycjonowanie krok po kroku 

Poniżej przedstawiamy Wam nasze małe wskazówki, jak prowadzić pozycjonowanie WordPress. Poradnik zawiera podstawowe informacje, które pozwolą na pozycjonowanie sklepu internetowego we własnym zakresie, jednak największą skuteczność daje współpraca z doświadczonymi specjalistami i agencją SEO. 

Początkowa optymalizacja

Pierwszym krokiem jest pobranie odpowiedniej wtyczki ułatwiającej optymalizację sklepu internetowego na WordPress. W ramach tego etapu warto zadbać o optymalizację title i description dla każdej podstrony witryny, pozbycie się ewentualnych duplikacji treści, optymalizację słów kluczowych i odpowiednie nasycenie tekstów frazami, przejrzystość i czytelność treści dla internautów i robotów Google, optymalizację techniczną strony, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także ułożenie prostej i łatwej w nawigacji struktury sklepu internetowego. Te zabiegi dadzą niezbędne punkty rankingowe i pomogą w umieszczeniu sklepu internetowego na wysokim miejscu w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Wysokiej jakości treści

Oczywiście tym, co sprzedaje w sklepach internetowych, są treści. Wszystkie teksty zawarte na stronie sklepu internetowego powinny być wysokiej jakości oraz napisane w sposób poprawny i czytelny. Opisy produktów i kategorii należy przygotowywać w ten sposób, aby zawierały kluczowe informacje dotyczące produktów, były zgodne z prawdą i odpowiadały na główne potrzeby i wyzwania klientów. Oczywiście nie może w nich zabraknąć słów i fraz kluczowych w odpowiednim nasyceniu, a także wezwania do działania. Dzięki temu potencjalni klienci uzyskają niezbędne informacje dotyczące produktu lub usługi, a także zostaną zachęceni do ich zakupu. 

Certyfikat bezpieczeństwa

Zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników, bardzo ważne jest bezpieczeństwo korzystania ze sklepu internetowego. W tym celu rekomenduje się wdrożenie certyfikatu SSL, który będzie poświadczeniem tego, że dochodzi do szyfrowania danych i klienci sklepu są w ten sposób zabezpieczeni. To bardzo ważny czynnik rankingowy, który przekłada się na ostateczną pozycję sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czy warto pozycjonować sklep na WordPressie?

Według nas warto pozycjonować sklep na WordPressie. Ostateczna pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania przekłada się na liczbę odwiedzin z bezpłatnego ruchu. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na uzyskanie satysfakcjonującej konwersji i zysku z prowadzonego sklepu online. Nawet jeżeli sklep zajmuje już wysokie miejsce, to niezbędne jest prowadzenie ciągłej analityki i weryfikacji działań konkurencji. Pozycja nie jest zdobyta raz na zawsze, a działania SEO są czymś, co nigdy się nie kończy. W związku z tym warto postawić na skuteczne pozycjonowanie, które można poprzedzić profesjonalnym audytem. Skorzystanie z profesjonalnej agencji SEO i pozycjonowania pozwala na zaoszczędzenie czasu oraz uniknięcie wielu błędów. Dzięki temu właściciel sklepu może skupić się na głównej działalności, która przynosi zysk.