Chcesz zostać dobrym copywriterem? Przeczytaj te 5 książek!
Spis treści
Osoby, które chcą żyć z pisania – być copywriterami albo dziennikarzami – często słyszą radę, by dużo czytać. Kontakt z dobrą literaturą ma pomóc w poszerzaniu słownictwa i szlifowaniu stylu. To oczywiście bardzo ważne! Warto też jednak korzystać z książek poradnikowych.
Polecamy pięć książek, których lektura będzie pomocna zarówno dla osób, które już pracują jako copywriterzy i chcą rozwijać się w tym zawodzie, jak i dla początkujących lub planujących dopiero karierę zawodową związaną z tworzeniem treści.
“Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy”
Dzięki tej książce nauczysz się, jak pisać teksty interesujące, konkretne i dostosowane do odbiorcy. Dowiesz się także, jakie słowa należą do kategorii tak zwanych słów-śmieci i dlaczego powinieneś unikać ich w swoich tekstach. Ponadto w poradniku Joanny Wrycza-Bekier znajdziesz rozdziały inspirowane sukcesami znanych pisarzy – dzięki “Lekcji Agathy Christie”, “Lekcji braci Grimm” czy “Lekcji Ernesta Hemingwaya” będziesz mógł uczyć się od mistrzów!
“Biblia copywritingu”
Ta książka oferuje spojrzenie na tworzenie tekstów nie pod kątem ich poprawności czy walorów stylistycznych, ale perswazyjnego charakteru komunikatów. Autor przekonuje, że receptą na sukces w copywritingu jest wiara w siebie, wiara w opisywany produkt i chęć porozumienia się z klientem. Lektura “Biblii copywritingu” wskaże Ci, jak zadbać o wszystkie te aspekty. Nauczysz się także rozpoznać potrzeby grupy docelowej, do której piszesz, dzięki czemu Twoje teksty będą zarówno atrakcyjne dla odbiorców, jak i skuteczne z punktu widzenia marketingu i reklamy.
“Jak pisać, żeby inni chcieli czytać (i kupować)”
Książka Artura Jabłońskiego adresowana jest do copywriterów tworzących teksty na potrzeby internetu. W tym poradniku znajdziesz wskazówki, jak redagować nagłówki właściwie zoptymalizowane pod SEO, jak wyszukiwać słowa kluczowe czy tworzyć skuteczne CTA. Autor sporo miejsca poświęca też aspektom związanym z wizualną stroną tekstów – doborem odpowiedniego fontu, szerokości kolumn tekstu czy długości akapitów. Wszystko po to, by internauci – jak wskazuje Jabłoński w tytule – chcieli czytać!
“Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika”
Ta książka to połączenie tekstu poradnikowego z autobiograficznym.
Z pierwszej części dowiesz się, jakie były kulisy powstania takich bestsellerów “Miasteczko Salem” czy “Carrie”. W drugiej części zapoznasz się z radami Kinga dla początkujących pisarzy. Choć copywriting rządzi się swoimi prawami i – zdaniem niektórych – nie ma zbyt wiele wspólnego z twórczością literacką, umiejętność opowiadania angażujących historii jest niezbędna zarówno osobom piszącym teksty sprzedażowe, jak i marketingowcom.
“Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane?”
We współczesnym świecie zewsząd zalewani jesteśmy treściami. Codziennie trafiamy na komunikaty reklamowe – w przestrzeni miasta,
w social mediach, w newsletterach, które przychodzą na nasze skrzynki mejlowe… Jeśli zajmujesz się copywritingiem, na pewno wiesz, że Twoje teksty mają sporą konkurencję, a ich odbiorcy są często coraz bardziej świadomi zabiegów marketingowych, których obiektem się stają! Co zrobić, żeby wyróżnić się w gąszczu informacji i zatrzymać uwagę grupy docelowej? Na to pytanie na ponad 300 stronach odpowiadają bracia Heath – autorzy bestsellerów “New York Times’a”, których książki przetłumaczone na 33 języki sprzedały się w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy.