27 maja 2021

Chcesz zostać dobrym copywriterem? Przeczytaj te 5 książek!

Spis treści

Spis treści

Osoby, które chcą żyć z pisania – być copywriterami albo dziennikarzami – często słyszą radę, by dużo czytać. Kontakt z dobrą literaturą ma pomóc w poszerzaniu słownictwa i szlifowaniu stylu. To oczywiście bardzo ważne! Warto też jednak korzystać z książek poradnikowych.

Polecamy pięć książek, których lektura będzie pomocna zarówno dla osób, które już pracują jako copywriterzy i chcą rozwijać się w tym zawodzie, jak i dla początkujących lub planujących dopiero karierę zawodową związaną z tworzeniem treści.

“Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy”

Dzięki tej książce nauczysz się, jak pisać teksty interesujące, konkretne i dostosowane do odbiorcy. Dowiesz się także, jakie słowa należą do kategorii tak zwanych słów-śmieci i dlaczego powinieneś unikać ich w swoich tekstach. Ponadto w poradniku Joanny Wrycza-Bekier znajdziesz rozdziały inspirowane sukcesami znanych pisarzy – dzięki “Lekcji Agathy Christie”, “Lekcji braci Grimm” czy “Lekcji Ernesta Hemingwaya” będziesz mógł uczyć się od mistrzów!

„Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?”
Joanna Wrycza-Bekier

“Biblia copywritingu”

Ta książka oferuje spojrzenie na tworzenie tekstów nie pod kątem ich poprawności czy walorów stylistycznych, ale perswazyjnego charakteru komunikatów. Autor przekonuje, że receptą na sukces w copywritingu jest wiara w siebie, wiara w opisywany produkt i chęć porozumienia się z klientem. Lektura “Biblii copywritingu” wskaże Ci, jak zadbać o wszystkie te aspekty. Nauczysz się także rozpoznać potrzeby grupy docelowej, do której piszesz, dzięki czemu Twoje teksty będą zarówno atrakcyjne dla odbiorców, jak i skuteczne z punktu widzenia marketingu i reklamy.

„Biblia copywritingu”
Darek Puzyrkiewicz

“Jak pisać, żeby inni chcieli czytać (i kupować)”

Książka Artura Jabłońskiego adresowana jest do copywriterów tworzących teksty na potrzeby internetu. W tym poradniku znajdziesz wskazówki, jak redagować nagłówki właściwie zoptymalizowane pod SEO, jak wyszukiwać słowa kluczowe czy tworzyć skuteczne CTA. Autor sporo miejsca poświęca też aspektom związanym z wizualną stroną tekstów – doborem odpowiedniego fontu, szerokości kolumn tekstu czy długości akapitów. Wszystko po to, by internauci – jak wskazuje Jabłoński w tytule – chcieli czytać!

„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”
Artur Jabłoński

“Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika”

Ta książka to połączenie tekstu poradnikowego z autobiograficznym.
Z pierwszej części dowiesz się, jakie były kulisy powstania takich bestsellerów “Miasteczko Salem” czy “Carrie”. W drugiej części zapoznasz się z radami Kinga dla początkujących pisarzy. Choć copywriting rządzi się swoimi prawami i – zdaniem niektórych – nie ma zbyt wiele wspólnego z twórczością literacką, umiejętność opowiadania angażujących historii jest niezbędna zarówno osobom piszącym teksty sprzedażowe, jak i marketingowcom.

„Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika”
Stephen King

“Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane?”

We współczesnym świecie zewsząd zalewani jesteśmy treściami. Codziennie trafiamy na komunikaty reklamowe – w przestrzeni miasta,
w social mediach, w newsletterach, które przychodzą na nasze skrzynki mejlowe… Jeśli zajmujesz się copywritingiem, na pewno wiesz, że Twoje teksty mają sporą konkurencję, a ich odbiorcy są często coraz bardziej świadomi zabiegów marketingowych, których obiektem się stają! Co zrobić, żeby wyróżnić się w gąszczu informacji i zatrzymać uwagę grupy docelowej? Na to pytanie na ponad 300 stronach odpowiadają bracia Heath – autorzy bestsellerów “New York Times’a”, których książki przetłumaczone na 33 języki sprzedały się w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy.

„Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane”
Chip Heath, Dan Heath